Workshop Aktivní občané a média
Zástupce naší organizace se zúčastnil dvoudenního semináře projektu Aktivní občané a média, který byl určen pro všechny lidi z Vysočiny, za cíl si kladl pomoc a zlepšení znalostí v oblasti vztahu s médii a propagaci jejich činnosti.
Workshop byl složen jednak z části teoretické a jednak z části praktické, při které si účastník mohl zvolit ze dvou minikurzů. Na výběr byl minikurz fotografování nebo minikurz internetových stránek. Oba kurzy byly velmi zajímavé, ale bohužel si každý člověk musel zvolit jen jeden z nabízených.
Náš zástupce se účastnil minikurzu fotografování (jsme přesvědčeni, že webové stránky máme krásné, ale i plně funkční). Minikurz se skládal nejen z teorie, ale hlavně z praktického nácviku, kde všem účastníkům byly předvedeny a předány základní postupy při fotografování. Lektor nám vysvětlil jak i z obyčejného fotoaparátu „dostat“ vysoce kvalitní fotografii pro prezentaci, účastníkům vysvětlil jak fotografovat různé akce, skupiny lidí i jednotlivce. Od profesionála jsme se dozvěděli mnoho „tipů a triků“ které mohou zlepšit práci nás – fotografů začátečníků. Uvedl nás do teorie hodnocení fotografií, jaké parametry musí fotografie splňovat, jak fotografii upravit, aby se dala použít do tiskové zprávy. Dozvěděli jsme se, pro zlepšení své práce, mnoho důležitých a zajímavých informací a tipů nejen na užitečné aplikace a programy, které nás určitě posunuly kupředu a budeme tak umět lépe prezentovat naši práci pro NNO.
Teoretická část, která proběhla v prvním dnu vzdělávání obsahovala tato témata:
1. Jak lépe porozumět světu „velkých médií“ a jak pochopit, co je zajímá
– jak média fungují
– jak média využívat a jaké je jejich role
– jak ve své práci vyhledat témata, která zaujmou média
– jakým způsobem psát tiskové zprávy
– kreativní přístup k psaní
– základy postupů Public Relations
2. Internet a sociální média – cenní spojenci
– internet je mocný, leč vrtkavý spojenec
– sociální média – zbraň pro lepší prezentaci činnosti
– jak postupovat při formulování kvalitního obsahu pro web
– úvod do problematiky optimalizace webových stránek (SEO)
3. Pohlédněte na sebe jinak
– jak u konkrétních účastníků najít opravdu zajímavá témata v jejich činnosti
– jak svá témata o činnosti zpracovat do tiskové zprávy
– jak konkrétně budovat vztahy s médii a získat je na svou stranu
Celý dvoudenní workshop byl zadarmo, a přesto byl nabytý informacemi a dobrou náladou. Tým lektorů byl pohodový a velmi vstřícný, k celé milé atmosféře přispěl i jejich humor, který zpestřoval oba dny. Lektoři byli vnímaví a bylo vidět, že svou práci dělají rádi a s nadšením. DĚKUJEME VÁM !!